تحليل انيميشن (تحليل فيلم دوم )

منا صحتى 

در تصوير اول و در ابتداى آن ، استفاده از رنگ هاى كرم و زرد و انواع تناليته هاى رنگ قهوه اى بر روى ديوار و قاب عكس ها كه آن ها را مى توان از رنگ هاى گرم و آرامش بخش محسوب كرد . و در همان جا هركدام از آن قاب هاى عكس روى ديوار خود ميتوانند يك نقطه به حساب آيند . و باز در همان تصوير اول تضاد بين بزرگى و كوچكى قاب هاى عكس وجود دارد . همچنين تصوير پيرمرد يك نقطه از عناصر بصرى محسوب ميشود . و در كل فضاى كل اتاق پرسپكتيو است . و رنگ لباس هاى پيرمرد در تصاوير ابتدايى و در تصاوير بعدى تصوير چند مرد ديگر كه لباس هاى آنها قرمز و سبز است و تركيب و در كنار هم قرار گرفتن اين رنگ ها كه رنگ هاى مكمل محسوب مى شوند و يكديگر را كامل و تكميل مى كنند كه در مقابل رنگ هاى گرم ديوار و قاب عكس ها بيشتر به چشم مى آيند و توجه ما را به خود جلب مى كنند .
و در همان تصاوير ابتدايى ميتوانيم خطوط عمودى و افقى روى پنجره ها و قاب هاى عكس و ديوارها راببينيم . و همچنين در همان قسمت پايين ديوار به حالت شطرنجى ، يك نوع ريتم را مى توانيم ببينيم .
و در تصوير دوم از دريا كه با رنگ سبز و سبز آبى و رنگ آسمان و فضاى بالايى و كشتى ها كه رنگ زرد و سبز زرد دارد كه مى تواند با رنگ هاى گرم روى ديوار اتاق و قاب هاى عكس روى ديوار يك تضاد محسوسى ايجاد كند . و دود خارج شده از كشتى ها كه خط مايل محسوب مى شود و ابرهاى سفيد بالاى آن هم كه حركت سيال را بيان مى كند و مى تواند خط منحنى محسوب شود و همچنين آب دريا كه يك سطح به حساب مى آيد و به واسطه حركتش خطوط منحنى شكلى ايجاد مى كند . و ساختمان هاى متعدد عمودى شكل كه استوارى و ايستادگى برايشان ايجاد مى كند و نشان مى دهد .
همچنين تضاد بين اندازه كشتى ها و ساختمان ها و كوچكى و بزرگى آنها نسبت به هم قابل توجه است . و وجودتضاد بين انواع مختلف رنگ سبز و سبز آبى ، آبها و دريا كه در قسمتى از تصوير پررنگ و در قسمت ديگر كمرنگ تر ديده مى شود . و هر كدام از خانه ها و ساختمان ها مى توانند در نوع خود يك نقطه محسوب شوند .
و در تصويرى كه از بالا به خانه هايى با خطوط عمودى مى نگريم و خطوط بين سقف هاى آن خانه ها ، خطوط مايل هستند . و در جايى هم تضاد بين دو رنگ گرم ( زرد) و سرد ( سبز) را مى توانيم ببينيم و خانه ها كه به شكل سطح مربع ، مثلث ديده مى شوند . و آنها همچنين حجم هايى به شكل مكعب و مخروط را به وجود مى آورند و هم چنين پرندگان سفيد و خنثى را كه پرواز مى كنند و به عنوان نقطه محسوب مى شوند . و در جايى هم مى توانيم شكل هاى اصلى مربع و مثلث و دايره ( خورشيد) و يك شكل و حجم ثانوى مستطيل شكل را ببينيم و پستى و بلندى زمين هم يك خط منحنى به حساب مى آيد .
همچنين يك تعادل قرينه در غروب آفتاب ديده مى شود .
و در تصويرى كه پيرمرد مشغول غذا خوردن است از يك سرى رنگ خنثى و كومونتون استفاده شده كه بر خلاف رنگ هاى گرم و آرام ، مى خواهد فضاى سرد و دلگير و غمگينى را نشان دهد . و همچنين يك فانوس يا چراغ سبز رنگى روى ميزش روشن است ، كه آن چراغ هم به خاطر رنگ زرد و گرمش ، به نوعى فضا و جو را گرم مى كند و تحت كنترل خود قرا مى دهد و هم خود آن چراغ مى تواند يك نقطه باشد .
و در تصوير ديگرى كه همه جا تاريك شده و دريا و آبها رنگ سبز و سبز آبى دارند ، يك چراغ و نورى ديده مى شود كه آن چراغ و نور يك نقطه است .
همچنين از يك كادر مضاعف براى نشان دادن پيرمرد از پنجره استفاده شده است . و رنگ سفيد لباس هاى پيرمرد ، و بالشت و ملافه او .
و خطوط افقى پله ها در مقابل خطوط عمودى در و ديوارها و چراغى كه از سقف اتاق او آويزان شده كه خطوط عمودى و نقطه مى باشند . و همچنين خطوط افقى و عمودى پله ها كه براى بالارفتن به كار گرفته است و ماهى هايى كه در دريا مشغول شنا كردن هستند ، نقطه محسوب مى شوند و همچنين خانه اى كه فقط قسمتى از آن روى آب باقى مانده ، آن هم نقطه است . و خطوط مايلى شكل باران و خطوط منحنى شكل ابرها و خطوط افقى و عمودى كه براى آويزان كردن لباس ها به كار رفته است .
و بشكه كه به عنوان حجم گرفته شده و چتر نقطه محسوب محسوب مى شود و وجود ريتم در اجرهايى كه پيرمرد كنار هم مى چيند و ريتم تكرار براى جعبه پيپ هاى پيرمرد .
و در كل مى توانيم تضادهاى فراوان سايه ، روشن و تضاد بين كم و زياد و تضاد بين صاف و منحنى وتضاد بين بزرگ و كوچك و روشن و تاريك را ببينيم .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 26 خرداد 1396 | 1:33 | نویسنده : moona |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.